کمردرد شدید از جمله دردهای ناراحت کننده است که اغلب افراد آن را تجربه کرده‌اند و این درد می‌تواند به صورت کم یا شدید و یا به دلایل مختلف در افراد باشد.

کمر درد شدید ممکن است به دلیل رگ به رگ شدن و یا سایر آسیب‌های تصادفی اتفاق بیفتد. همچنین کمر درد شدید در بعضی از افراد ناشی از وزن زیاد و یا بی تحرکی است.

بیشتر کارمندان نیز ساعت های طولانی از وقت خود را مقابل رایانه یا میز کار سپری می کنند. نشستن طولانی مدت علاوه بر این که باعث پایین آمدن میزان سوخت و ساز بدن و افزایش وزن می شود، افزایش دردهای استخوانی از جمله کمردرد را به همراه دارد.

7956

درد شدید کمر به علت رسیدن اکسیژن کم به عضلات ایجاد می شود که باعث سفت شدن و ایجاد ناراحتی در این قسمت می شود. حالت معمول خوابیدن افراد می تواند باعث ایجاد کمر درد شدید شود. همچنین نحوه خوابیدن تاثیر زیادی بر روی کمردرد فعلی بیمار دارد.

خواب خوب می تواند آن را کاهش داده و خواب بد می تواند باعث درد و کلافگی شما در طول روز بعد شود.

در بعضی موارد حادتر این احتمال وجود دارد که به خاطر الگوی اشتباه خوابیدن در طی شب کمر درد های شدید به سراغ شما بیاید و باعث شود تمام شب شما را بیدار نگه دارد.

اگر عادت به خوابیدن بر روی پشت خود دارید یک عدد بالش زیر زانو های خود قرار دهید.این حرکت باعث می شود که شکل طبیعی بدن شما حفظ شود.

در بعضی افراد برای اینکه حالت طبیعی بدن حفظ شود شاید نیاز باشد که یک حوله نازک زیر گودی کمر قرار گیرد. همچنین حتما از بالش استفاده کنید.این حالت برای افرادی که کمر درد دارند توصیه می شود.

روش های کاهش و تسکین کمر درد شدید برای درمان کمردرد انجام بعضی از روشها بسیار موثر است. انجام فعالیت بدنی منظم از جمله روش های کاهش کمردرد است. ورزش ساده مانند پیاده روی می‌تواند بسیار مفید باشد و همچنین وضعیت نشستن هم در این مورد دخیل است. به غیر از ورزش، حرکات کششی برای پیشگیری از کمر درد شدید بسیار حیاتی است. داشتن خواب خوب در کاهش کمردرد کمر درد بسیار موثر است، همیشه از تشک نرم و راحت برای خوابیدن استفاده کنید. وضعیت بدنی ضعیف می‌تواند منجر به کمر درد شدید و یا مسائل مربوط به بهداشت شود. اگر شما در حال ایستاده هستید راست بایستید و اگر نشسته اید بهترین وضعیت را داشته باشید. زیرا کمر درد به علت بد ایستادن  هم از علل بروز کمر درد می شود.

تغییر شکل‌های استخوانی، مشکلات گوناگون مادرزادی، تصادفات، ضعف و کوتاهی گروه‌های عضلانی ناحیه کمر یا حتی سایر نواحی بدن نیز می‌تواند موجب ایجاد کمر درد شود، گفت: حفظ وضعیت طبیعی ستون فقرات راه پیشگیری از ابتلا به کمر درد است.  بهترین توصیه برای افرادی که در شرایط عادی قرار دارند این است که به حفظ وضعیت صحیح ستون فقرات توجه کنند. بنابراین‌ باید وضعیت ستون فقرات را هنگام نشستن، کار کردن، خرید کردن یا انجام سایر کارهای روزانه را در شرایط طبیعی آن حفظ کنند. به طور مثال افرادی که در پشت میز و در شرایط نشسته کار می‌کنند یا افرادی که به طور مستمر مجبور هستند به مدت طولانی به سمت جلو خم شوند (مانند کارمندان یا دندانپزشکان) پس از مدتی باید وضعیت نشستن را تغییر دهند. افرادی که در معرض نشستن یا ایستادن‌های طولانی مدت هستند باید پس از گذشت مدت زمان بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه وضعیت خود را تغییر و پس از آن چند نرمش ساده انجام دهند.

فیزیوتراپی و ورزش موثرترین و بهترین راه درمان کمردرد است، اما درمان موفقیت‌آمیز زمانی ایجاد می‌شود که بیمار توسط پزشک دقیق ارزیابی شده باشد و علل کمردرد وی تشخیص داده شود. درمان‌ها و روش‌های درمانی فیزیوتراپی به همراه تمرین‌های مناسب که بر اساس شرایط بیمار و شواهد بالینی انجام می‌شوند نقش موثری را در درمان بسیاری از این صدمات و دردهای کمری ایفا می‌کنند اما این تمرینات توسط یک فیزیو تراپیست مجرب براساس شرایط بیمار و پس از معاینه دقیق باید تجویز شود.