بیماری قارچی پوست

بیماری های قارچی شایع پوست به دو دسته تقسیم می شوندکه عبارتند از :

• بیماری تینئا
  • بیماری کاندیدیازیس

این قارچها به انواع خاک دوست، حیوان دوست و انسان دوست تقسیم می شوند که این به معنی آن است که هرگروه از این قارچها تمایل به زندگی در آن محیط بخصوص را دارند و در صورتی که در محیطی غیر از محیط خاص مورد علاقه خود رشد کنند می توانند در میزبان خود باعث التهاب زیادی شوند که این بعلت پاسخ شدید سیستم ایمنی میزبان به قارچ پوستی است. بطورکلی هرچه محیط قارچ بیماری زا از محیط طبیعی زندگی قارچ دورتر باشد التهاب ایجاد شده نیز شدیدتر است. بنابراین قارچهای خاک دوست بیش از حیوان دوست واینها بیش از انسان دوست ها باعث التهاب در پوست انسان می شوند .

کچلی سر (عفونت قارچ پوست سر ) قارچی است که پوست سر و در برخی موارد ابروها و مژه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مجموعه این قارچ‌ها که موجب بروز این بیماری می‌گردند درماتوفیت نام دارند (متعلق به جنس و رده‌ی تریکوفیتون یا میکروسپوروم). قارچ سر باعث ایجاد نقاطی کوچک با ظاهر سیاه و یا طاسی و احساس خارش در پوست سر می‌شوند.

کچلی سر

بیماری کچلی سر ، بیماری کودکان است که بیشتر در سنین دبستان رخ می دهد .

• علل و دلایل

کچلی سر به علت درماتوفیت های حیوان دوست و یا انسان دوست ایجاد می شود. کچلی سر می تواند به شکل التهابی و یا غیر التهابی رخ دهد. در نوع التهابی که بیشتر به علت قارچ های حیوان دوست رخ می دهد و در مناطق روستایی شایع تر است، ضایعات شدیداً التهابی به شکل کیست های چرکی و گاه دردناک همراه با ترشح چرک و خون می باشد که پس ازمدتی باعث ریختن موها در منطقه مبتلا می گردد و این ریزش مو به صورتی است که دیگر برگشت پذیر نبوده و برای همیشه باعث طاسی آن ناحیه می شود به همین علت تشخیص این بیماری باید خیلی سریع داده شود و درمان شروع گردد تا  از این عارضه بد شکل کننده همیشگی جلوگیری شود. طاسی بوجود آمده در اثر این بیماری معمولاً کمتر از آن چیزی است که در ابتدای بیماری انتظار می رود و غالباً از بین ضایعات، موهایی به صورت دسته دسته دوباره رویش می کند که این بستگی به شروع سریع درمان دارد.

منبع : کتاب رازهای زیبایی  جوانی

خدمات تخصصی معرفی شده در این سایت صرفا جهت آگاهی و اطلاع می باشد