رفع تیرگی و سیاهی زیر بغل با لیزر

مقاله ای که در پیش رو دارید به علل تغییر رنگ پوست در نواحی مختلف بدن خصوصاً پوست زیر بغل اشاره دارد. این پدیده که باعث تیرگی و سیاهی پوست این ناحیه از بدن می شود منظره ای ناخوشایند به وجود می آورد. در ادامه به علت های تغییر رنگ پوست، نحوه ی پیشگیری و رفع سیاهی زیر بغل و درمان این مشکل با لیزر می پردازیم.

علت های تغییررنگ پوست

بعضی از علت های سیاهی زیر بغل مرتبط با یک بیماری یا اختلال هستند.برای مثال، آکانتوز سیاه، اختلالی که باعث بوجود آمدن پوست مخملی و تیره در زیربغل، گردن، تیرگی کشاله ران و نواحی دیگر بدن می شود. این بیمار نتیجه سطوح انسولین بالا است که اغلب به چاقی، پیش دیابت و دیابت نوع ۲ مرتبط است. اختلال پوستی دیگر افزایش رنگ پوست ( هیپرپیگمنتاسیون) نام دارد که باعث تولید بیش از حد ملانین می شود که به صورت پوست زیر بازوی تیره نشان داده می شود. اما تغییر رنگ زیر بازو همچنین به علت های خارجی از قبیل واکنش های منفی به ماده بو زدا، مصرف بیش از حد موبر، ایجاد سلول های پوستی تیره، تعریق و ساییدگی زیاد ناشی از لباس پوشیدن یا اصلاح کردن مرتبط است. در ادامه به بحث رفع تیرگی زیر بغل می پردازیم.

دلایل احتمالی

•  پدیده ژنتیکی
  •   سایش بین لباس تنگ و زیربازو
  •   تعریق زیاد
  •  عفونت ناشی از شستشوی نامناسب زیربازو
  •   باکتریهای سوخت و ساز کننده تعریق و غدد چربی پوست ( این باکتری ها کورینه باکتریوم نام دارند)
  •   افزایش رنگ پوست پس از التهاب ( ناشی از آسیب دیدگی یا آلرژی
  •   اصلاح
  •   ایجاد پوست مرده
  •   مواد شیمیایی
  •   مصرف قرص های ضد بارداری آندروژنی
  •   مواد الکی و بوی قوی مواد بو زدا
  •   اضافه وزن ( باعث سایش مکانیکی پوست مجاور می شود)
  •   آکانتوز سیاه ( بیماری که به دیابت مقاوم در برابر انسولین مرتبط است)
  •   تجمع رنگدانه های هموسیدرینی

• لباس های کتانی بپوشید
  • از اسپری های ضدتعریقی که حاوی آلومینیوم کلرید هستند، استفاده نکنید
  • از کرم های برطرف سازی مو و تیغ استفاده نکنید. اپیلاسیون توصیه می شود.
  • از تماس مستقیم با مواد شیمیایی قوی مثل عطرها و موادبودزدا پرهیز کنید
  • برای از بین بردن موهای زائد از موچین استفاده نکنید زیرا به پوست صدمه می زنند.
  • رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.

روش های سفید کردن تیرگی زیر بغل

• ترکیب داروی رتین-ای، استروئیدها و هیدورکینون کارایی خوبی دارد
  •   قبل از مصرف این داروها، حتما با متخصص امراض پوستی مشورت کنید
  •   لایه برداری های شیمیایی برای از بین بردن تیرگی زیر بغل موثر شناخته شده اند.
  •   برای به حداقل رسانی تغییر رنگ پوست در این ناحیه لیزر فرکشنال یا پیکسل استفاده می شود
  •   برخی از متخصصین امراض پوستی کرم تری لوما و محصولات سفید کننده دیگر را توصیه می کنند
  •   سفید کردن زیربازو- این روش به سفید کردن و لایه برداری پوست تیره کمک می کند.
  •   بوتاکس- در اغلب موارد، تیرگی زیربغل ناشی از تعریق بیش از حد است. با تزریق بوتاکس تعریق کاهش پیدا می کند و در نتیجه از تغییر رنگ و بوی پوست در این ناحیه جلوگیری می شود.
  •   زیربغل خود را اصلاح نکنید، بلکه در عوض به صورت منظم اپیلاسیون انجام دهید. این کار نه تنها باعث از بین رفتن موی این ناحیه می شود، بلکه همچنین پوست مرده را از بین می برد.

لیزردرمانی

درمان های خانگی مثل لیمو، ویتامین ای، و درمان های طبیعی مخصوص سفید کردن پوست گاهی اوقات موثر برای از بین بردن سیاهی زیر بغل هستند، مخصوصا برای تیرگی زیر بغل بیش از حد پوست که مثلا از التهاب پوست ناشی می شود. در صورتی که تیرگی ناحیه زیر بغل با یک بیماری مشخص ایجاد شده باشد، تنها راه حل این است که ابتدا بیماری بوجودآورنده را درمان کنیم. در صورتی که پوست پس از این درمان ها، بهبود پیدا نکرد، وقت آن رسیده که با یک متخصص امراض پوستی مجرب مشورت کنید.
در صورتی علت تیرگی اصلاح است، لیزر برطرف سازی موی زائد که روشی کم تهاحمی است، مناسب است. برای تیرگی پوست ناشی از قرص های هورمونی، تنها باید مصرف قرص ها را قطع کنید ( اما در صورتی که پزشک آنها را تجویز کرده، ابتدا باید با پزشک مشورت کنید).اگر علت تیرگی بارداری باشد، وقتی هورمون پس از بارداری ثابت شدند، به وضعیت نرمال برمی گردد.
با این حال، در صورتی که چیزی که فکر می کنید باعث بوجودآمدن بیماری شده متوقف یا درمان شده باشد، اما هنوز رنگ پوست تغییری نکرده است، دبهترین کار انتخاب روش درمانی دیگری است که لیزردرمانی نام دارد.
• لیزردرمانی برای روشن کردن پوست تیره غدد چربی و زیر بازو استفاده می شود. این لیزرها رنگ دانه ها را هدف قرار می دهند و پوست را روشن تر می کنند. با این حال، قبل از رسیدن به نتایج مورد نظر، بین سه تا چند جلسه درمانی نیاز است.
• معمولا، پس از لیزردرمانی برای رسیدن به نتایج بهتر استفاده از کرم اختلالات رنگ دانه ای توصیه می شود. با این حال، در طول جلسه مشاوره در مورد این موضوع صحبت می شود.

تیرگی زیر بغل 4

درمان تیرگی پوست ناشی از اصلاح و از بین بردن موهای زائد با لیزر

آیا در ناحیه زیربغل شما تیرگی وجود دارد؟ در صورتی که این طور است، احتمالا خجالت می کشید لباس بدون آستین تن کنید. با وجود اینکه موی این ناحیه را اصلاح می کنید، به نظر می رسد که این کار را انجام ندهید. اما دلیل آن:
اصلاح کردن تنها مویی را که از فولیکول بیرون زده از بین می برد. با اصلاح نمی توان به موی زیر سطح دسترسی داشت. در صورتی که رنگ موی شما تیره تر از رنگ پوست شما باشد، این مساله مشکل ساز می شود، زیرا هر قدر هم که عمل اصلاح را با دقت و به خوبی انجام دهید، نمی توانید کل مو را از بین ببرید. آیا به از بین بردن موی زائد با لیزر فکر کرده اید؟
در این روش فولیکول مو مورد هدف قرار می گیرد، نه مو. با انجام ای کار، فن آوری به فرآیند رشد مو صدمه می زند و دیگر در این ناحیه مویی نخواهید داشت و همچنین توانایی فولیکول برای ایجاد مو تحت تاثیر قرار می گیرد. شما پوستی بدون موخواهید داشت که تا لایه های عمیق تر ادامه دارد. وقتی ریشه مویی وجود نداشته باشد، تیرگی زیرپوستی وجود نخواهد داشت!

تیرگی  و سیاهی کشاله ران و زیر بغل پوست ممکن ناشی از چرک، آشغال یا سلول های پوستی مرده باشد. برای برطرف سازی تیرگی ناشی از این مشکل باید از لایه برداری استفاده کنید. در حین لایه برداری صورت، لایه برداری زیربغل را فراموش نکنید!

پس اگر سیاهی و تیرگی زیر بغلتان در خجالت و عذاب هستید، با مراجعه به پزشک از جدیدترین راه های درمانی آن بهره مند شوید. بهتر است قبل از هر اقدامی به علت یابی توسط پزشکتان بپردازید تا پس از درمان، مشکل تکرار نشود.

خدمات تخصصی معرفی شده در این سایت صرفا جهت آگاهی و اطلاع می باشد